Budweiser vernieuwt bierblik

De Amerikaanse bierfabrikant Budweiser heeft het design van zijn bierblik aangepast. Het ontwerp is 'stoerder' en moet zorgen voor extra verkoop.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

In het nieuwe ontwerp is meer nadruk komen te liggen op het logo, dat de vorm heeft van een strik. De aanpassing moet ervoor zorgen dat de tegenvallende verkopen worden gestimuleerd. In het afgelopen kwartaal werd wereldwijd 2,3 procent minder Budweiser-bier verkocht. Met name in de Verenigde Staten werd door de economische crisis minder bier gedronken.

Het nieuwe blik ligt binnenkort in de Amerikaanse schappen. Later volgen ook andere landen. Rob McCarthy van Budweiser zegt dat het nieuwe ontwerp een van de stappen is die het bedrijf onderneemt om de positie van Budweiser als wereldwijd merk te versterken. In 2010 werd Budweiser in Rusland gelanceerd. Nu volgt China en volgend jaar Brazilië.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie