De snackmerken BiFi en Peperami, waarvoor Lowe in Engeland een 15 jaar lopende, veelbekroonde tv-campagne maakte, stonden al een tijd in de etalage bij Unilever, toen het Amerikaanse familiebedrijf Jack Link’s ze kocht, in april dit jaar.
Jack Link’s verkoopt meer dan 100 verschillende vleessnackproducten in meer dan 40 landen en heeft voor zichzelf de komende jaren een ‘agressieve groeiambitie’ geformuleerd. De onderneming heeft een Europees hoofdkantoor geopend in Amsterdam.
BSUR won het account na een pitch waaraan vijf bureaus deelnamen.
Jack Link’s koos volgens marketing director Nico Stachos voor BSUR vanwege de Concepting filosofie van het bureau, de ‘bold creativity’, ‘great brand building capabilities’, en de energie en toegevoegde waarde die ze proefden bij het zeer internationale team van BSUR.
BSUR’s Jan Rijkenberg vult aan: ‘Jack Link’s zocht niet alleen een reclamebureau, maar ook een partner die business-ideeën kan toevoegen aan elk denkbaar element van de marketingmix. Dat is precies wat wij het liefste doen.’
Een van de veelbekroonde Peperami-commercials van Lowe London: