Als stagiair begon Boris Nihom (32) 8 jaar geleden bij They om het bureau te verlaten als hoofd van de strategieafdeling.
Nu vindt hij het tijd om 'het vak strategie maar eigenlijk ook mijzelf onder de loep te nemen'.
Bij Achtung! reageert founding partner Dick Buschman: 'Ik kan me goed vinden in de omschrijving van Boris; eigenlijk is dat ook onze motivatie. Wij zijn Achtung! bijna tien jaar geleden begonnen om de reclame opnieuw uit te vinden vanuit een interactieve achtergrond en insteek en nu vinden we het tijd voor weer een nieuwe, strategisch ingegeven impuls. Want er staat veel stil in het vak en daar moet beweging in komen.'
Over They heeft Nihom niets dan lovende woorden: 'They is heel goed voor mij geweest, ik heb er met enorm veel plezier gewerkt.'
Eind februari maakte Kim Dingler ook al haar vertrek bekend bij They, waarvan zij in 2005 mede-oprichtster was.
De algemene leiding van het bureau wordt sinds het vertrek van Dingler - en het jaar daarvoor Roland van der Vorst - gevoerd door creative partners Sander Bakker en Patrick van der Gronde.
Over het vertrek van Nihom zegt Patrick van der Gronde: 'Ik ben heel trots op Boris: als stagiair begonnen bij ons heeft hij zich goed ontwikkeld, dit is een mooie stap voor hem. Wij blijven strategie aanbieden bij They en zullen daarnaast meer samenwerkingsverbanden per opdracht aangaan met externe specialisten.'