Coolblue bezorgt al op de dag van bestelling. Bol.com nu nog niet omdat het volgens Ropers nu nog te duur is. Een te kleine groep consumenten wil hiervoor betalen.
Het is wel goed om ongebruikte dagen uit de keten te halen, zei Ropers.
Zo bezorgt Bol.com al op de maandag.
Bol.com zal niet, zoals Coolblue en BCC doet op de zondag bezorgen. Dat kost volgens Ropers te veel geld. Hij noemt het een 'pr-gimmick', en meent dat als dit 10-15 euro gaat kosten, de consument dat waarschijnlijk niet wil betalen.
Ropers meent ook dat je je niet op het kleine deel consumenten moet richten dat online aankopen doet, je moet je op de mensen richten die hun aankopen nog steeds in winkels doen (volgens Ropers gaat het hierbij om 95 procent van de aankopen).
Daar valt veel te winnen, aldus Ropers.
Presentator Rens de Jong vroeg Ropers ook nog of Bol.com wat ziet in het concept van AmazonFresh, de verseproductendienst van Amazon.
Wat gaat Bol.com doen, samen met Ahold (eigenaar van Bol.com)?
Er wordt al veel samengewerkt (zoals de 800 afhaalpunten), vertelde Ropers. Het is zeker niet zo dat Bol.com de online dienst van Albert Heijn gaan overnemen.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!