Blyk is het nieuwe mobiele netwerk, waar jongeren mee gratis kunnen bellen en sms'en. Dagelijks worden er 1 a 2 berichten verstuurd. Dit kunnen leuke berichten van adverteerders zijn, maar ook non-branded content zoals nieuwtjes, raadsels of freebies.
Met de kwartfinale tegen Brazilie bereikt de Oranjekoorts (bijna) haar hoogtepunt. Blyk heeft de afgelopen weken op het WK voetbal ingespeelt met mobile advertising en non-branded content campagnes. Hieronder staan enkele WK-campagnes vermeld met zeer hoge responsecijfers.
Voor de WK-Wedstrijd Nederland-Dennemarken ontving de doelgroep: Mannen 16-29 jaar de sms met de vraag: Denk jij dat Oranje gaat winnen strak? ^J/N. 66 procent reageerde op dit bericht, waarvan 32 procent binnen 10 minuten! Na de wedstrijd ontvingen de respondenten een video mms, die gebasseerd is op de wedstrijduitslag en het gegeven antwoord . Het bericht bevatte tevens een video trailer van de nieuwe EA Fifa 2010 World Cup game.
Een uur voor de WK wedstrijd Nederland- Kameroen kregen de Blyk-leden de mogelijkheid om een mobiele vuvuzela te ontvangen. De response op de eerste sms 71%. Hiervan antwoordde 80% met Ja.
Om het meezingen van het volkslied te bevorderen gaf Blyk drie uur voor de WK wedstrijd Nederland - Slowakije haar leden de mogelijkheid om het Wilhelmus op hun mobiel te ontvangen. In de mms zat de Wilhelmus tekst en tune, zodat Blyk leden eerst nog konden repeteren om vervolgens mee te zingen met het Nederlands elftal. De respons op de eerste sms was 65%, waarvan 92,6% reeds voor de wedstrijd reageerde. Hiervan antwoordde 82% met Ja.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!