Vandaag opende in de Amsterdamse Kalverstraat een eerste Big Bazar nieuwe stijl, zo meldt Het Parool.
Het logo zal oranje-roze worden.
Big Bazar moet een wat nettere, meer geordende keten dan Action worden, maar wel met lage prijzen. Er zullen meer A-merken te koop zijn. De strategie zal vergelijkbaar met die van Lidl (net wat luxer dan Aldi) in het supermarktensegment.
Geloof in discountmarkt
Ex-Ako en ex-Free Record Shop-directeur Roland van Geest zwaait de scepter over Big Bazar. Hij ontkent dat de Big Bazar nieuwe stijl ontwikkeld wordt om marktaandeel van Action terug te winnen, maar geeft aan dat er geloof is in discounters naast de Blokker-filialen.
Het filiaal in de Kalverstraat is dus de eerste. Er wordt op dit moment nog aan de formule gewerkt. In het najaar worden andere vestigingen aangepakt.
Er zijn nu 120 Big Bazars, het Blokkerconcern wil in 2015 zo’n 200 winkels hebben.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!