Albert Heijn heeft aangekondigd om hun discountmerk AH Basic de komende maanden uit te breiden met 100 nieuwe artikelen. Albert Heijn lanceerde AH Basic vorig jaar april als opvolger van EuroShopper.
De lijn bestaat nu uit vierhonderd artikelen, waaraan de komende maanden honderd nieuwe artikelen zullen worden toegevoegd.
Eerder uitten deskundigen op Adformatie.nl nog hun twijfels over de strategie achter en het succes van AH Basic. Zo stelde Koen de Jong, managing partner van Private Label Conculting, dat het nieuwe discountmerk door de goede uitstraling en kwaliteit kannibaliseert op het eigen huismerk. Ook supermarktspecialist Gerard Rutte wees op het kannibaliserende karakter van het AH Basic.
In een reactie op de analyse van de experts, verklaarde AH dat 'de introductie van AH Basic deel uitmaakt van het voortdurende streven om boodschappen doen voordelig te houden voor onze klanten. Voor veel klanten is het leven duur geworden en wij willen graag dat onze klanten voordelig boodschappen bij ons kunnen doen. Daarom hebben we in september de schapprijzen verlaagd van meer dan 1000 A-merkproducten.’ Volgens Albert Heijn kenmerkt AH Basic zich door 'absolute discountprijzen'.
Het bericht van de uitbreiding van het AH Basic-assortiment komt een paar weken nadat bekend werd dat Directeur Commercie Alfred Levi een andere functie zal gaan vervullen bij Alhold. Alhold sprak van een 'commerciële transformatie' ten gevolge van de tegenvallende omzet en de te complexe vorm van Ahold als organisatie.
Met de uitbreiding van het AH Basic-assortiment lijkt Albert Heijn duidelijk het sinaal af te geven nog alle vertrouwen te hebben in het discountmerk.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!