Dit blijkt uit een onderzoek van onderzoeksbureau MWM2 onder zo’n 32.000 respondenten.
Bij jongeren ligt het deel dat het liefst online contact wil met bijna twee derde nog hoger.
Vriendelijkheid
Is er contact met het bedrijf dan zijn een paar zaken belangrijk. De vriendelijkheid van de medewerker staat op nummer één, op twee ‘volledige aandacht van deze persoon’. Pas op de vierde plaats komt ‘snel geholpen willen worden’. Govert van den Bos, directeur van MWM2: ‘Organisaties denken vaak het belangrijkste is om iemand snel en adequaat te helpen. Dan schiet vriendelijkheid er nog wel eens bij in.’ Terwijl dat nu juist zo belangrijk is.
Mening delen
Driekwart van de respondenten deelt zijn mening over een product of dienst online. De helft doet dit soms, 18 procent regelmatig en 4 procent vaak. Maar ruim een kwart van de respondenten deelt nooit zijn ervaringen met een product of dienst online, aldus de onderzoekers.
Andere resultaten uit het onderzoek:
• De tablet en smartphone worden vooral gebruikt voor sociale media.
• Bij onderzoek op een smartphone haakt ruim een derde van de respondenten af als de vragenlijst langer dan 5 minuten duurt.
• De meerderheid van de respondenten vindt meedoen aan marktonderzoek wel leuker worden als het op zijn mobieltje kan en 75% vindt het erg handig.
• Ruim de helft van respondenten verwacht van een bedrijf reactie op een idee, suggestie of negatieve opmerking op sociale media.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!