Het creatieve duo verruilt het Amerikaanse bureau Barton F. Graf 9000 voor 180 Amsterdam. Een opvallende overstap, aangezien het duo naast vele prijzen, het afgelopen jaar het hoogst genoteerde Amerikaanse duo was in #companies" target="_blank">AdAge's 2014 Awards Report. Het afgelopen jaar waren ze onder andere verantwoordelijk voor de campagne 'Climate Name Change' voor 350 Action.
Focus op internationaal accounts
Treichel was eerder senior creative bij Droga5 en Canning bij Wieden+Kennedy New York. De voornaamste reden van hun overstap is de internationale focus en het grote klantenbestand van het bureau met onder andere Qatar Airways, Playstation, DHL en Replay.
Na een zoektocht van een jaar, met gesprekken in China, Afrika en Azië vond 180 Amsterdam de geschikte creative directors in de Verenigde Staten.
Dan Treichel: 'Dave en ik houden ervan om originele en creatieve oplossingen te bedenken voor echte problemen.'
Dave Canning: 'De opdracht die we onszelf hebben gegeven bij 180 Amsterdam is simpel. Niet alleen de beste worden van Amsterdam of Europa, maar van heel de wereld.'
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!