Premium

Zwaargewichten voegen zich bij B&BA

Rob Benjamens en Fred Moolhuijsen hebben zich losgemaakt van Conclusion in Utrecht en gaan met drie ervaren associate partners verder als Brand & Business Architects.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Walter van der Mee, Ronald Voorn en Vincent Mispelblom Beyer hebben zich als associate partners gevoegd bij het adviesbureau dat Benjamens en Moolhuijsen zeven jaar geleden begonnen onder de naam Conclusion Communication Architects (CCA). Conclusion tot 1 mei minderheidsaandeelhouder (45 pct) in CCA.

Walter van der Mee (64, rechts achter op de foto) was 28 jaar directievoorzitter van Publicis Groupe Holding. Sinds zijn vertrek bij Publicis, in 2007, adviseert hij middelgrote en grote bedrijven op het gebied van business development.

Merkenstrateeg Ronald Voorn (55, links achter op de foto)) werkte zowel aan bureau- als aan klantzijde - onder meer als csd bij Lintas en Leo Burnett en als global advertising manager en global marketing director bij Heineken – en is nu actief als marketingcommunicatiewetenschapper (MSc, promovendus), adviseur en blogger bji Adformatie.

Vincent Mispelbom Beyer (53, rechts voor op de foto) adviseert reclamebureaus en adverteerders op hr-gebied en bemiddelt voor werkzoekenden en freelancers met zijn bedrijf FlexFirm. Bij BBA richt hij zich op talent management.

Rob Benjamens (67), over de uitbreiding met drie associate partners:  ‘We leven in een tijd van enorme veranderingen. De laatste jaren worden wij, naast onze werkzaamheden op het gebied van bureauselecties en communicatie-advies,  intensief ingeschakeld bij positioneringsvraagstukken van merken en bedrijven.’

Fred Moolhuijsen (55, links voor op de foto):  ‘Dit is het juiste moment om de naamgeving in die richting aan te passen. We zien dat markten aangeland zijn op een omkeerpunt. Cijfermatig gaan ze van min naar plus. De achterkant van bedrijven is gesaneerd. Maar de kernvraag blijft of men klaar is voor hernieuwde groei. Nu is het moment voor opdrachtgevers om hun business case te versterken. Ben je onderscheidend genoeg? Welke domeinen claimen wij? En heb je de mensen die het verhaal met passie kunnen uitdragen? Keuzes die nu gemaakt moeten worden om het verschil te kunnen maken. Daarom hebben we ons versterkt met drie associate partners die elk met hun expertise ons advies- en oplossend vermogen vergroten.’

Over het belang van een respectabele leeftijd en ervaring gaat de volgende passage uit een ‘verdiepingspersbericht’ van B&BA: ‘Zeven jaar geleden begonnen Rob Benjamens en Fred Moolhuijsen Conclusion Communication Architects.  Zij nestelden zich tussen de adverteerders en de bureauwereld omdat ze vonden dat er op het gebied van strategie, bemiddeling en training waarde aan de gehele markt kon worden toegevoegd. Traditioneel is er in Nederland (en dat is internationaal een uitzondering) een grote uitstroom van vijftigers in deze tak van sport. Kennis en kunde verdwenen in het verleden veelvuldig met de noorderzon naar het zuiden…!  Zij vonden dat een verkeerde ontwikkeling en een verkeerd signaal. Enigszins schatplichtig naar de markt toe (tenslotte waren ze niet onsuccesvol bezig geweest) startten zij CCA met als achterliggende gedachte de kennis en kunde naar “de markt terug te ploegen”. Naar adverteerders en bureaus. De afgelopen jaren hebben bewezen dat er behoefte is aan “senior advies”. Zware adviezen maar geen zware rapporten. Vandaar ook na 7 jaar (er is ook zeker sprake van een 7- years itch..), het besluit om verder door te pakken en de adviseurs rol verder uit te breiden met ambitieuze en door de wol geverfde professionals. Elk met hun eigen “point of view” op de markt en de rol die ze binnen B&BA gaan innemen.’

De strategische samenwerking met Positioneringsgroep is overgenomen door Conclusion in Utrecht. Moolhuijsen: ‘Die samenwerking heeft niet gebracht wat wij ervan hadden verwacht en gehoopt.’ Conclusion is eind vorig jaar overgenomen door Gilde Equity Management.

Een interview met Moolhuijsen, Van der Mee, Voorn en Mispelblom Beyer staat in Adformatie .  

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie