Premium

Willem-Albert Bol: ‘Uggs hadden nooit mogen bestaan’

Geef me je favoriete merk en ik vertel je wie je bent. Het merkportret van Willem-Albert Bol, manager advertising bij de Persgroep Advertising.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Met welk merk sta je iedere ochtend op?

Vrees ik toch dat het cliché moet gebruiken van mijn Apple-telefoon. Het is ook mijn wekker, dus pak ik dat als eerste op.

Zonder welk merk kun je de deur niet uit?

Gillette, wil graag glad geschoren op pad.

In welk merk kunnen ze je uittekenen?

Denk niet dat er één merk is dat mij dekt. Merken hebben een functie, maar ik geloof dat merken niet alles kunnen zeggen over een mens. Wel geven sterke merken extra kleur en sjeu aan de dag.

Welk merk brengt je van A naar B?

Volvo. Rij al jaren een mooie oude V70, die me al trouw jaren ondersteunt. Ook bij een nieuw exemplaar neig ik weer naar dit merk. Merkdimensies: no-nonsense, betrouwbaar en wordt (langzaam maar zeker) iets stijlvoller en hipper.

Met welk merk ga je iedere avond naar bed?

Is mijn partner een merk? Nee? Dan zou ik zeggen Samsung. Een Samsung-tv hangt in omze slaapkamer en kijken graag nog even kort tv voor het slapen gaan. Doordeweeks met het merk Humberto Tans ‘Late Night’.

Welk merk heeft je leven gered?

Baume Mercier. Ben redelijk fanatiek qua op tijd zijn. Mijn horloge is dus mijn steun en toeverlaat.

Wat is voor jou op dit moment het inspirerendste merk?

Denk dat het toch wel Marqt is. Kom er niet vaak meer sinds mijn verhuizing, maar vind het stoer hoe zij andere manier van eten op de kaart zetten.

Met welk merk wil je niet gezien worden?

Te schreeuwerige merken met een hoog “kijk mij eens”-gehalte. Het gros van de merken op de voorheen Miljonair Fair.

Welk merk is jouw guilty pleasure?

Kan genieten van handige gadgets uit foute winkels zoals de Action.

Welk merk is jouw geheime wapen?

Denk toch wel dat ik hier (stukje sluikreclame) het merk De Persgroep moet noemen. Nieuwsmerken krijgen echte aandacht, daarmee vervullen ze de kwalitatieve rol in de mediamix.

Welk merk had nooit mogen bestaan?

Uggs. Elk woord te veel, lijkt me niet nodig.

Van welk merk kun je alleen maar dromen?

Porsche 356 Speedster. Het merk zou ik nog wel kunnen bereiken, of ik dit specifieke model te pakken krijg, blijft de vraag.

Van welk merk zou je graag de rebranding doen?

De fusie UPC en Ziggo onder naam Ziggo lijkt me heel spannend om aan te pakken. Maar is al in goede handen van Nico Rijkhoff.

Welk verdwenen merk mag in de reprise?

Zou the return of Raider zeker toejuichen. Noem het jeugdsentiment, maar blijf Twix suboptimaal vinden.

Wat is je favoriete slogan?

Je zult begrijpen dat ‘Ik wil Bolletje’ mij sterk aanspreekt…

Als jij een merk zou zijn, hoe zou je dat omschrijven?

Dan maak ik graag gebruik van Rivella’s slogan: een beetje vreemd maar wel lekker.

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie