De bekende Japanse acteur Ryo Yoshizawa houdt een flinke kater over aan het stappen op 30 december. Hij kwam dusdanig dronken bij zijn huis aan, dat hij het huis niet meer herkende en inbrak bij de buren. Die actie is slecht gevallen bij het Japanse biermerk Asahi, dat Yoshizawa had gestrikt als het gezicht van een campagne voor een nieuw soort alcoholarm bier. Aangezien alcoholarm bier en straalbezopen inbreken lastig samengaan, heeft Asahi de samenwerking met de acteur verscheurd.
Hoge nood
Excuses van de dertigjarige Yoshizawa mochten niet baten. Zijn management gaf aan dat hij zijn geheugen kwijt was en per ongeluk bij de buren inbrak omdat hij nodig naar de wc moest. Asahi heeft er geen begrip voor. 'Als bierproducent vinden wij deze actie onacceptabel. We gebruiken hem (Yoshizawa, red.) niet langer in toekomstige campagnes', tekenen verschillende media de verklaring van het biermerk op.
Asahi valt onder een moederbedrijf dat bijna 30 duizend medewerkers heeft en vorig jaar circa 20 miljard omzet boekte, weet Forbes.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!