Er zijn geen radiozenders als jongerenzender vastgesteld, wat betekent dat ze reclame mogen maken voor alcoholhoudende dranken.
Met de tool wil Stiva discussie over de leeftijd van modellen in de toekomst voorkomen.
Het KWF plaatst in een nieuwe tv-campagne (door Hammerfest) vraagtekens bij de uitspraak ‘op je gezondheid’.
De modellen zijn volgens Heineken ouder dan 25 jaar, maar lijken jonger. De posters moeten daarom het veld ruimen.
Japanners moeten vaker alcohol drinken om de schatkist te spekken, aldus de overheid. Twee Nederlandse experts reageren op de campagne.
Onderzoek in opdracht van STIVA concludeert dat 0,0003 procent van de 2020-tv-commercials meer dan honderdduizend minderjarigen bereikten.
De webwinkel kon niet garanderen dat de leeftijd van de ontvanger werd gecontroleerd.
Enzo's Monthly Motion #16: drinks on me!
Bol.com gaat bier, wijn en sterke drank leveren. Nederlands Instituut voor Alcoholbeleid STAP is er niet happy mee.