Willem-Albert Bol gaat leiding geven aan het MediaLab, de creatieve cel binnen de Persgroep. Ronald Griffioen gaat van marketing naar sales en leidt het Marketingpartnerships team. De veranderingen 'passen bij de dynamiek van de advertentiemarkt', meldt De Persgroep.
De uitgever ziet dat er meer en meer vraag is naar creatieve advertentieconcepten en 'op maat gesneden business oplossingen voor haar topklanten'. Met deze twee benoemingen wil de Persgroep deze processen versnellen en verder ontwikkelen naar een hoger niveau.
Creatieve oplossingen
Lauren van der Heijden: 'We hebben als de Persgroep de afgelopen jaren onze perceptie in de markt al stevig aangepakt. Van kranten naar nieuwsmerken. Van traditionele uitgever naar moderne multimediale partner. Met de kennis en kunde van Willem-Albert op het gebied van marketing, communicatie en zijn uitstekende netwerk willen wij onze adverteerders nog meer verrassen met het ontwikkelen van creatieve maatoplossingen. Met Ronald in ons team als marketingpartnership specialist hebben we nu business en conversie kansen beter verankeren voor onze klanten.'
Bol: 'Ik zie zoveel kansen voor onze klanten om (nog) beter en sneller resultaat te behalen met onze marketingkanalen. Dat proces goed lanceren in de markt en adverteerders en bureaus uitdagen, zie ik als een prachtige kans. Vind het dus lekker om van marketing de stap naar sales te maken. Veel sparren met klanten en hen laten versnellen met creativiteit.'
Bol was manager marketing advertising. Zijn taken worden verdeeld over drie afdelingen. 'Ik blijf ook veel oude werkzaamheden er bij doen, zoals PR en woordvoerderschap.'
Op de foto van links naar rechts Griffioen, Van der Heijden en Bol.