Na het zo'n 15 jaar lang alleen te hebben geprobeerd, heeft Walmart nu met de aankoop van de online retailer Jet.com (voor 3,3 miljard dollar) hulp van buiten ingeroepen om de e-commerce te verbeteren en een concurrent van Amazon te worden.
Walmart wil zijn prijzen verlagen, het assortiment verbeden en een zo gemakkelijk mogelijke shopervaring bieden, zegt ceo Doug McMillon in een toelichting.
Meerwaarde
Mede-oprichter en ceo van Jet.com Marc Lore, die de leiding over alle e-commerce-activiteiten van Walmart krijgt, ziet de meerwaarde in de combinatie van de techniek van Jet.com en Walmarts expertise, inkoopschaal en distributiemogelijkheden.
Walmaart-baas Doug McMillon wil zo de prijzen verlagen, meer producten aanbieden en de shopperervaring verbeteren.
Walmart liet vorig jaar 14 miljard dollar aan online aankopen zien, dat is zo’n 14 procent van de totale omzet van Amazon, aldus Emerce.
Jet.com blijft wel zelfstandig, het blijft net als Walmart een eigen merk.
De huidige chef e-commerce van Walmart Neil Ashe vertrekt.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!