Voorlichtingscampagne voor vitamine D-gebruik glijdt uit over ranzig dubbelzinnigheidje

Op vrolijke familiefoto's figureren drie generaties vrouwen die maar al te graag 'the D' slikken

&;We all need the D, even me&;. Met die slogan wil de Canadese overheid van het district Yukon vrouwen aanzetten tot het gebruik van vitamine D. Op vrolijke familiefoto&;s figureren drie generaties vrouwen die maar al te graag &;the D&; slikken. Wat de campagnemakers over het hoofd zien is dat D in Amerikaans slang een gangbaar woord is voor Dick, ofwel penis. Dat plaatst de behoefte aan de vitamine ineens in een heel ander daglicht.

Volgens de communicatiedirecteur van Yukon, was de campagne dubbelzinnig bedoeld, zo verklaarde ze onder meer tegen ;s figureren drie generaties vrouwen die maar al te graag &;the D&; slikken">Vice. Maar dat het zo ruw zou worden uitgelegd op sociale media, dat was niet helemaal het bedoelde effect. De campagne is inmiddels aangepast.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie