In de week voorafgaand aan de verschijning van het boek van de populaire schrijfster zijn door heel Nederland op Out-of-Home zinnen te lezen uit het boek dat 5 juli in de winkel ligt.
Omdat sociale media een belangrijk thema in het boek innemen, hebben Ambo|Anthos uitgevers en Exterion Media gekozen voor een bijpassende interactieve OOH-campagne. Op verschillende drukbezochte locaties worden voorbijgangers getriggerd om het boek te lezen; op treinstations, in de metro van Rotterdam en in het centrum van Amsterdam en Den Haag. Van pakkende regels uit het boek op abri’s en moving billboards tot aan korte teksten op bierviltjes.
Vervolgens worden fans via Instagram, Facebook of Twitter opgeroepen een foto van hun favoriete zin te delen met #Huidpijn of #SaskiaNoort. Hiermee maken zij kans op 2 kaarten voor de exclusieve boekpresentatie van Saskia Noort op 5 juli, of op 1 van de 10 gesigneerde exemplaren van Huidpijn.
Guy Grimmelt, marketing & business development director Exterion Media: 'Dit is de grootste lancering van een Nederlands boek ooit. Ambo|Anthos uitgevers heeft met haar partners erg goed en breed nagedacht over deze campagne. Het doorvertalen van het boek naar alle touchpoints is prachtig uitgevoerd, waarbij de dominante kleur roze echt blijft hangen.'
Maartje de Jong, marketingmanager Ambo|Anthos uitgevers: 'Het is fantastisch om te zien dat een plan werkt, zoals je wilt dat het werkt. En dat er vóór verschijnen van het boek al zoveel mensen – consumenten én boekverkopers – in beweging komen om met ons aan de Huidpijn-campagne te bouwen. We bouwen nu op naar 5 juli, de verschijningsdatum, want dan wordt het boek gelanceerd met een heuse talkshow die live te volgen zal zijn via Linda nieuws.'
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!