Vindt Ariel dit wel goed?

Het Bierblad van Heineken heeft in het maartnummer een gasthoofdredacteur.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Serge Steijn, algemeen directeur van , mag de inhoud en vorm bepalen van dit nummer van het .
Doom & Dickson is verantwoordelijk voor de reclame van het merk Amstel bier en weet dus wat van bier.

De cover is onder handen genomen en is een door art-director Jaap Sinke ontworpen 'bierpersiflage op een zeepdoos'.

Een zeepdoos? Een Ariel-verpakking zul je bedoelen. Procter&Gamble, altijd redelijk nerveus als het om haar merken gaat, vindt dit vast niet leuk. Ik zou er meteen een jurist op af sturen.

Grappig is de discussie in het Bierblad, waar Steijn de stelling voorlegt dat pils voor 95 procent marketing is en slechts 5 procent smaak.

Dat lijkt me waar. Wat iedereen ook moge beweren: het lukt in blinde proeven zelden om merken te herkennen. En dan bedoel ik dat mij dat niet lukt, maar opgezwollen bierdrinkers ook niet.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie