Vea teleurgesteld in 'ongeleide beauty contest' Tempo-Team

UPDATE De branchevereniging roept haar leden op niet mee te doen aan dergelijke pitches. Tempo-Team is verbaasd over de oproep.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Tempo-Team een nieuw reclamebureau te zoeken. Het nodigt daarbij geïnteresseerden uit voor een kennismaking. Bureaus mogen de kennismaking naar eigen smaak invullen. Dus van een standaard bureaupresentatie tot een creatieve invulling van het merk.
 
Naar aanleiding van deze open uitnodiging roept de Vea haar leden nu op om niet mee te doen aan dit soort &;ongeleide ongebreidelde beauty contests&;. De Vea vindt dat een professionele adverteerder weet welke communicatie zijn merk nodig heeft en welke bureaus dat kunnen leveren. &;Mochten ze dat onverhoopt niet weten dan zijn er zeer gekwalificeerde adviseurs om hen daar in bij te staan&;, zegt Cees Wijnnobel.

&;Een dergelijke open uitnodiging lijkt er op te duiden dat de adverteerder in kwestie geen idee heeft waar zijn merk naar toe moet en lijkt in totale paniek een reddingsboei te gooien in de wijde bureauzee. De Vea promoot daarom graag haar die een gestructureerd en hygiënisch pitchproces garandeert. Deze wordt ook ondersteund door de Bond van Adverteerders.&;

&;De gekozen aanpak van Tempo-Team belooft weinig goeds voor het bureau dat de pitch gaat winnen&;, gaat Wijnnobel verder. &;Het ligt in de lijn der verwachtingen dat zij het waarschijnlijk ook zonder briefings zullen moeten doen en gewoon iets creatief moeten verzinnen.&;

Reactie Tempo-Team
Tempo-Team meldt verrast te zijn door de oproep van de Vea om niet mee te doen aan de pitch. Communicatiemanager Joost Heeroma: &;Tempo-Team heeft jarenlang naar volle tevredenheid samengewerkt met TBWA\ en gaat nu het merk herpositioneren. Hiervan is TBWA\ in de zomer van 2015 in kennis gesteld. Onderdeel van de herpositionering is dat Tempo-Team na wil gaan of de huidige bureaus en leveranciers nog voldoen aan de wensen en eisen. TBWA\ is in november geïnformeerd over de pitch. De suggestie dat TBWA\ via de pers is uitgenodigd langs te komen, is onjuist.&;

Tempo-Team heeft in de pitch geïnteresseerde bureaus uitgenodigd zich aan te melden. Daarna volgt een selectie en wordt er een short list samengesteld. &;Tempo-Team is verbaasd dat de VEA een oproep doet zonder de feiten te checken.&

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie