De markt voor interactieve instructievideo’s groeit explosief. Steeds meer bedrijven kiezen voor online video ter ondersteuning van hun customer care strategie. De inzet van interactieve instructievideo’s helpt niet alleen klanten door het beantwoorden van hun vragen of het oplossen van hun problemen, maar leidt ook tot een aanzienlijke kostenbesparing, dankzij de reductie van het aantal calls. Maar wat werkt wel én wat niet? Welke onderwerpen zijn wel, of juist niet geschikt voor online instructievideo’s en hoe zorg je er voor dat de klant ze ook daadwerkelijk vindt en gebruikt?
Over David Behrens
David Behrens, directeur van Ping Media B.V., is gespecialiseerd in de productie van interactieve instructievideo’s voor grote marktpartijen zoals KPN, Aegon, Reed Elsevier, Base, XS4all en Telfort. Hij stond aan de basis van de zeer succesvolle instructievideo’s van KPN en zal in zijn presentatie ingaan op de 7 wetten van online instructievideo’s.
Deze do’s en dont’s zijn niet alleen gebaseerd op eigen ervaring, maar ook op uitgebreid gebruikers- en statistiekenonderzoek dat in de afgelopen jaren werd verricht om tot een optimale formule te komen voor online instructievideo’s. Ping Media B.V. produceert en beheert honderden online videoproducties in meerdere talen (Nederlands, Vlaams, Frans & Engels), gepubliceerd op verschillende (interactieve) videoplatformen. Behrens zelf is afkomstig uit de televisiewereld en maakte in 2006 de overstap van tv naar online video. Als journalist/programmamaker was hij o.a. werkzaam voor RTL Nieuws in New York, Eindredacteur EditieNL, Samensteller 5jaarlater en verslaggever bij KRO Brandpunt.
David Behrens spreekt om 14.40 uur in de Media Dome tijdens MARCOM14.
Aanmelden voor MARCOM14 kan hier.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!