Herwin van den Berg (41), marketingdirecteur van Heineken, voert wederom de top-100 aan met beste marketingprofessionals van Nederland. De ranglijst is opgesteld door Tijdschrift voor Marketing.
Hoogste nieuwkomer in de top-3 is René Repko (49) van de Hema, die klimt van de twaalde naar de tweede plek. Daarmee passeert hij Alfred Levi (46), oprichter van 3MO, die zakt van de tweede naar de derde stek.
Hans Hagenaars (47) van ING Retail Nederland handhaaft zich op een vierde plek, ondanks de financiele problemen van de bank. Michael Schaeffer (41), marketing directeur van Bol.com, maakt een reuzesprong en klimt van plek 38 naar vijf. De eerste vrouw in de ranglijst is Colette Cloosterman-van Eerd (42), commercieel directeur Jumbo Supermarkten, die een plaatsje zakt van 13 naar 14.
Over de nummer één in de lijst, zegt TvM: 'Nog steeds een van de meest ondernemende marketeers op deze lijst. Heineken richt sinds vorig jaar de pijlen op de non- en light bierdrinker, met het bouwen van een nieuwe cidercategorie en de komst van Bazar, het nieuwe koffie- en theemerk. En na een experimentele fase wordt ook 'jouw Heineken' groot geïntroduceerd; design je eigen Heineken-flesje. En Heineken onderzoekt samen met Google de invloed van zoekmachines op de brandequity.
Dit jaar ook het vernieuwde Heineken.nl, een online retailomgeving met personalisatie, interactie, engagement maar ook nieuwe technische mogelijkheden als RFID. Dat betekent dat Heineken nog meer aandacht moet gaan geven aan retail- en franchisemanagement. De –nog enige- Loca-franchise in Haarlem en Heineken the City zullen wat dat betreft voor genoeg leermomenten hebben gezorgd.'
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!