De campagne is een initiatief van Toerisme Utrecht en wordt ondersteund door Centrummanagement Utrecht, Belangenverenging Hoog Catharijne, Musea Utrecht, Cultuurpromotie Utrecht en de Vrede van Utrecht. Met een multimediale opzet wil Utrecht meer bezoekers trekken.
“Met een gebundelde aanpak willen we de komende jaren Utrecht een duidelijker profiel geven,” zegt directeur Ronald Trum van Toerisme Utrecht. “En omdat uit onderzoek blijkt dat vooral in de regio nog veel winst te behalen is, richten we deze campagne op de provincie Utrecht en de gebieden direct daaromheen. We willen de meest kansrijke bewonersgroepen uitnodigen om vaker een dagje in Utrecht door te brengen.”
Tijdens eerdere campagnes in 2010 en 2011 bleek telkens dat het publiek die uiting herkent en associeert met Utrecht, dus ligt het volgens Trum voor de hand om die door te ontwikkelen.
De campagne wordt gecommuniceerd via abri’s, internet en videoschermen op de grote NS stations, die allemaal verwijzen naar de website Bezoek Utrecht, die een overzicht geeft van wat de stad te bieden heeft.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!