Minnaar is sinds december 2008 directeur bij Universal Media, het bureau dat tijdens de Amma-uitreiking in mei werd uitgeroepen tot Bureau van het Jaar.
Sinds januari vorig jaar is het PMA, onder leiding van Lisette Hermans (ZenithOptimedia) en Martin Wink (MPG) een nieuwe koers ingeslagen. Op dit moment telt de vereniging 18 leden, goed voor circa 92 pct van de Nederlandse mediabudgetten. Minnaar volgt feitelijk Wink op, die in april bij MPG vertrok en dus moest aftreden als voorzitter. In de tussentijd fungeerde Liedewij Hentenaar (Vizeum) als voorzitter a.i.
Minnaar: ‘De tijd is rijp voor de volgende stap; verdere invulling van de rol van de media-adviesbureaus als de experts op het gebied van doelgroepsegmentatie. We zullen duidelijker over het voetlicht moeten brengen dat ongeacht de informatiedrager het media-adviesbureau de boodschap bij de juiste doelgroep aflevert.’
Het PMA streeft naar eigen zeggen naar meer inzichtelijkheid voor de adverteerder. Naast de eigen TV Benchmark, die de adverteerder inzicht biedt in de inkoopprestatie van zijn bureau, betekent dit ook het continu zoeken naar mogelijkheden de bereiksonderzoeken te verbeteren, waar nodig en mogelijk.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!