Kreeg mail van Frank Janssen van TPG.
Hij schrijft: 'Wat later dan ik van plan was, maar nog wel voor de lancering wil ik je graag even attenderen op de start van de Post-zegelblog van TPG Post.
Ik ben in de afgelopen weken samen met een collega (Lia Vieveen, communicatie-coördinator bij TPG Post) en twee (externe) bloggers en een ontwerper druk bezig geweest om een weblog voor liefhebbers en verzamelaars van postzegels op te zetten.
Deze postzegelfans kunnen vanaf vandaag 12.00 uur alles over hun hobby vinden op postzegelblog.nl. De blog biedt al het postzegelnieuws én een platform om met elkaar in gesprek te zijn over postzegelthema's, het ruilen en het (onderling) kopen of verkopen van postzegels.'
Met de Postzegelblog wil TPG Post verzamelaars en andere geïnteresseerden op de hoogte houden van al het postzegelnieuws.
Dat gebeurt onder meer door dagelijks postzegelnieuws, een agenda voor beurzen en veilingen en een prikbord waarop bezoekers eigen advertenties kunnen plaatsen. Verder biedt de Post-zegelblog onder andere een versie voor mobiele internetgebruikers, een handige zoekfunctie voor het nieuwsarchief, links naar postzegelsites en berichten, een prikbord voor rubrieksadvertenties en stellingen waarop bezoekers kunnen reageren.
Janssen: 'Iets waar we ook erg trots op zijn is onze Postzegelklikker, een RSS-tool waarmee die het voor postzegelfans erg gemakkelijk maakt om al het postzegelnieuws te volgen. In tegenstelling tot soortgelijke readers van de kranten kun je bij ons ook eigen feeds toevoegen en maken we gebruik van fotofeeds en tags (Flickr). De klikker komt in de loop van de dag beschikbaar, op de blog staan al wel enkele afbeeldin-gen.'
TPG Post is volgens Janssen het eerste grote Nederlandse bedrijf dat een eigen weblog start (dan telt hij media en uitgevers even niet mee). Hij wil met Postzegelblog ook een beter inzicht te krijgen in de ideeën en behoeften van postzegelverzamelaars en hij hoopt dat door de Postzegelblog de belangstelling voor het verzamelen van postzegels zal toenemen.
'Al met al was het erg leuk om nou ook eens een keer binnen een groot bedrijf het nieuwe marketingdenken in de praktijk te kunnen brengen', aldus Frank Janssen.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!