De meningen in de poll over of de dopingperikelen nu wel of niet goed zijn voor de Tour-sponsoring ontlopen elkaar niet zo heel veel: 54-46 vóór de haan-stelling op moment van schrijven van deze bijdrage. En er lijkt qua kijkcijfers al helemaal weinig aan de hand, althans bij de Avondetappe. Maar er is genoeg over sponsoring te melden. Want die ploeg van McEwen, die doet gewaagd...
Om speelgoed te verkopen plaatsen fabrikanten commercials rond de programma's waar de ouders naar kijken. Dus om 22.45 komt in Hart van Nederland nog wel eens een barbie voorbij. Maar de stap van de nieuwe sponsor van de voorheen Davitamon-Lotto ploeg vond ik wel heel gewaagd. Want daar staat voortaan toch gewoon Predictor op het shirt. Van die stick. Jááá, heel traditioneel (ouderwets? seksistisch?) van me om te denken dat er geen vrouwen naar de Tour kijken. En al helemaal om te denken dat alleen vrouwen met zo'n stick te maken krijgen. Toch maar even op de site van Predictor gekeken. En 'gelukkig', ze maken ook thermometers en bloeddrukmeters... Of toch niet? Want alleen in België en Duitsland verkopen ze die producten. In Spanje en Nederland is het toch echt alleen de bekende test.
Foute beslissing? Of niet, omdat sponsoring van wielerploegen toch vooral een nationale aangelegenheid blijft? Zie die reclame op het achterwerk van de Raborenners een paar jaar terug...
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!