Er waren eerder al tien genomineerden bekend gemaakt en drie daarvan kwamen volgens de jury vanavond in aanmerking voor de hoogste trede: Unilever Nederland met Becel Pro Activ, Route Mobiel en TomTom.
Na 'rijp jury-beraad' gaat de prijs voor 2005 naar TomTom.
Ceo Alexander Ribbink van TomTom werd eerder dit jaar door PIM, Nima en Tijdschrift voor Marketing al tot Marketeer of the Year 2005 gekozen en nam ook nu de prijs in ontvangst.
Hij zei: 'Veel marketeers denken dat marketing over reclame en communicatie gaat, maar marketing dient echt over een product te gaan dat bijzonder is. Als je dat niet hebt, heb je ook niets om over te praten.'
De tien genomineerden waren: Becel Pro Activ, Dirk van den Broek, Hi, Jumbo, Linda, Marktplaats, Postbank, Route Mobiel, Suit Supply en TomTom.
Bij de beoordeling heeft de jury naar de mate van marktgerichtheid, effectiviteit en duurzaamheid van het marketingbeleid gekeken. Maar ook innovatie en of de organisatie een voorbeeld is voor andere marketingprofessionals, telden mee.
Jury-voorzitter is Alfred Levi (Voorzitter NIMA, oprichter MM&MO).
En verder bestaat de jury uit: Annette Ottolini RM (Directielid Marketing & Com-municatie Maetis), Alexander Ribbink (Chief Operating Officer en Marketing-topman TomTom), Frank Weijers (Managing Director Unilever Nederland home & personal care), Piet-Hein van Mechelen (Hoofd Brand Management Robeco), Martijn Gleijm (Directeur Gleijm & Van der Waart), Theo van Vugt (hoofdredacteur Tijd-schrift voor Marketing), Michael van Os (hoofdredacteur Adformatie), prof. dr. Eric Waarts (Erasmus Universiteit) en prof. dr. Ruud Frambach (VU Amsterdam).
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!