Jan Bonjer, hoofdredacteur van het nieuwe AD: 'Het nieuwe logo is het eerste visuele resultaat van de nieuwe krant, waaraan de afgelopen maanden in beslotenheid is gewerkt. Met trots en enthousiasme presenteren wij het vandaag aan onze medewerkers en de buitenwereld. Wij verwachten dat het nieuwe logo dat nu innovatief is, snel een klassieker zal worden, waarmee velen zich verbonden voelen.'
Het logo sluit, volgens de uitgever, aan bij de waarden van de nieuwe krant (persoonlijk, vernieuwend en deskundig) en moet herkenbaar zijn voor de lezer, die tevens is betrokken bij de totstandkoming.
In het persbericht: 'In het logo is een aantal uitersten bijeengebracht: een rustig, maar tegelijkertijd krachtig en aanwezig beeld. Het is serieus, maar wel optimistisch en vooruitstrevend. Dat zit er allemaal in, terwijl het beeld zich kenmerkt door eenvoud.'
En: 'Naast de vorm is ook het kleurgebruik belangrijk. Het nieuwe logo van de nieuwe krant bestaat uit een terra rode kleur die als grondhouding respect uitstraalt. Door de nieuwe kleur oranje die levendig en dynamisch is, krijgt het logo een diepte. De specifieke kleurencombinatie is uniek en innovatief. Net als de nieuwe krant.'
Het nieuwe logo is ontworpen door Studio Dumbar uit Rotterdam.
Jan Bonjer tenslotte: 'Het logo brengt een natuurlijke verbinding tot stand tussen AD en de regionale titels. De namen van het landelijke AD en de regionale titels versmelten; vormen als het ware een familie. Met de vorm en de gekozen kleuren zijn de persoonlijkheid, de professionaliteit en het vernieuwende van de krant uitstekend verbeeld. Het beeldmerk draagt veel warmte en energie in zich. Wij zijn er dan ook ontzettend blij mee.'
De nieuwe krant verschijnt vanaf begin september onder de volgende titels:
AD (de landelijke editie).
AD Amersfoortse Courant.
AD De Dordtenaar.
AD Groene Hart.
AD Haagsche Courant.
AD Rivierenland.
AD Rotterdams Dagblad.
AD Utrechts Nieuwsblad.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!