De producent neemt deze stap, omdat televisiecontent en online content inmiddels 'onlosmakelijk met elkaar zijn verbonden'. De naam Tiny Riot verdwijnt daarmee. General manager van Tiny Riot, Arthur Clement, gaat de integratie begeleiden en vertrekt daarna per 1 maart om zich te richten op 'een volgende uitdaging'.
FremantleMedia Netherlands begon vier jaar geleden onder leiding van Clement met het opzetten van digital format agency Tiny Riot. Klanten zijn Olvarit, Ministerie van Defensie, Gall & Gall, Praxis, Vriendenloterij, Ziggo, Allerhande en BankGiro Loterij. Ook worden er verschillende digitale formats gemaakt voor de MCN van RTL. Daarnaast werden de eigen IP-merken Continuum (online boyband) en het YouTube-kanaal Kleintjes geïntroduceerd.
Voor de klanten en medewerkers van Tiny Riot verandert er weinig. Met dien verstande dat FremantleMedia Netherlands gaat werken vanuit één creatieve afdeling waarbinnen het Tiny Riot label en het Blue Circle label beide vertegenwoordigd zullen zijn onder de naam van FremantleMedia Netherlands.
Georgette Schlick, CEO FremantleMedia Netherlands: “In feite is het de kroon op het werk van Arthur. Door zijn energie en doorzettingsvermogen zijn onze digitale activiteiten nu wat ze zijn. De missie van Arthur is hiermee geslaagd en afgerond.'
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!