Starbucks ready-to-drinks: nieuwe verpakking & nieuwe naam

Seattle Latte heet bijvoorbeeld nu Caffè Latte.

Het bedrijf liet een nieuwe visuele identiteit ontwikkelen voor de ready-to-drinks die in de supermarkten te koop zijn.

Starbucks: ‘De bekers zijn in een nieuw design gestoken dat aantrekkelijker is voor klanten en beter past bij het hoofdmerk Starbucks.

‘De ready-to-drinks werden voorheen verkocht onder de naam Starbucks Discoveries, maar worden nu enkel onder het merk Starbucks verkocht om de nieuwe look te ondersteunen.’

Beter aansluiten bij de andere Starbucks-producten

De nieuwe visuele identiteit houdt ook in dat sommige smaken een andere naam krijgen, om ze beter aan te laten sluiten bij de producten die in de Starbucks-vestigingen te koop zijn. Seattle Latte heet bijvoorbeeld vanaf nu Caffè Latte.

Daarnaast heeft de verpakking ‘een natuurlijke kleur en textuur gekregen waardoor ze beter bij de smaken passen’.

De bekers moeten nu beter de afkomst en de verschillende kenmerken van de koffie weerspiegelen. De Caramel Macchiato heeft nu bijvoorbeeld een raster van caramellijnen, de Cappuccino laat een design van schuim zien, ‘net zoals bij het bekende cappuccinoschuim’.

Starbucks ready-to-drink-producten worden geproduceerd en gedistribueerd door Arla Foods in Europa.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie