Social media richtlijnen - hoe vertellen we het de medewerkers?

Dit gaat níet over het opstellen van social media richtlijnen. Het gaat wél over de wijze hoe je je medewerkers vertelt wat die richtlijnen zijn.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

De gemakkelijkste weg is om een e-mail to 'all' te sturen, een bericht op het intranet te zetten of een briefje bij de salarisstrook te voegen. Zo'n ongeïnspireerde route leidt waarschijnlijk bij voorbaat al tot weerstand of in het beste geval tot desinteresse. Beter is het om de boodschap op een leuke manier te verpakken. Ooit zag ik een bedrijfsbrochure van NS over wat social media zijn en wat je er mee kunt en naast dit 'leuke' nieuws werd gewoon heel realistisch gewezen op de valkuilen van ondoordacht social media gebruik voor het bedrijf. Prima om het zo te doen.

Maar het kan nóg leuker. In een gelikte video vertelt het Ministerie van Justitie in Victoria, Australië, de belangrijkste onderdelen van de social media gedragsregels aan de medewerkers. Goed werk!

De gedragsregels zelf staan overigens ook gewoon online:

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie