De campagne werd ontwikkeld door het Amsterdamse bureau Kingsday.
#Lievelingsbloem is een initiatief van Bloemenbureau Holland ter promotie van het idee dat het geven – of ontvangen – van iemands lievelingsbloem, een stuk persoonlijker is dan een ‘gewoon’ bosje bloemen.
De Lievelingsbloemcampagne brengt dit idee tot leven met behulp van iets anders waar vrouwen dol op zijn: aantrekkelijke mannen. Met een dikke knipoog kan iedereen ervaren hoe het is om deel te nemen aan een casting met aantrekkelijke modellen - waarbij hun verschijning eerder de doorslag lijkt te geven, dan hun acteertalent. De acteurs introduceren zichzelf op film en oefenen hun tekst, terwijl ze overduidelijk indruk proberen te maken op de (echte) vrouwelijke casting director.
Flower Boys
'We zeggen al langer dat wanneer je iemand zijn of haar lievelingsbloemen geeft, een normaal boeket verandert in een persoonlijk geschenk', stelt Bram de Rooij, creative director van Kingsday. 'De campagnes van de afgelopen jaren werden gedragen door onmogelijk mooie mannen - de ‘Flower Boys’ - die mensen hielpen met het uitkiezen van hun lievelingsbloem. Zo veel mensen grapten dat ze zo graag bij de casting hadden willen zijn, dat we dat hebben gebruikt als inzicht voor de campagne van dit jaar.”
De castingtapes staan vanaf maandag op Youtube en zullen worden ondersteund door print, outdoor, social media, PR en radio.
De campagne loopt van 5 tot 31 oktober in heel Groot-Brittanië, Frankrijk, Duitsland en Nederland.
#Lievelingsbloem castingtape 1: Chris
#Lievelingsbloem castingtape 2: Dominic
#Lievelingsbloem Castingtape 3: Frank
Credits
Klant: Mooiwatbloemendoen.nl (het consumentenmerk van Bloemenbureau Holland)
Bureau: Kingsday
Productiebedrijf: Caviar
Regisseur: Bill Tanaka
Producer: Koen Barnhard
Mediabedrijf: Universal Media