Marketingdata en analyses worden vanaf één online platform toegankelijk. Scanmar is gespecialiseerd in big data en sales operations software en marketingQED is specialist in predective analytics software. De twee bedrijven willen antwoord geven op vragen als ‘welke waarde genereert adverteren voor mijn merk?’ en ‘welke promotie kan ik het best inzetten in welk seizoen?’.
Scanmar en marketingQED zijn de laatste jaren snel gegroeid en laten naar eigen zeggen double digit groeicijfers zien. De gecombineerde groep krijgt geen nieuwe naam, MarketingQED krijgt wel de toevoeging 'part of Scanmar family'.
Het nieuwe bedrijf opereert vanuit kantoren in Nederland, Engeland, de Verenigde Staten en Singapore. Ze werken wereldwijd met een partnernetwerk van 500 consultants dat noet zorgen voor de juiste ondersteuning en advies voor klanten.
Han Meijer van Scanmar vormt samen met John Dawson en Drew Barnes (oprichters van marketingQED) het dagelijks bestuur van de gecombineerde onderneming. Meijer: 'Veel van onze gebruikers voelen de toenemende druk om te groeien en financieel beter de presteren. Zij moeten de juiste beslissingen nemen, maar er is vaak een gebrek aan juiste informatie en onzekerheid over wat wel en niet werkt om de omzet te laten groeien. Het is onze missie om klanten te helpen met het oplossen van deze vraagstukken en hen succesvoller te maken.’
John Dawson, managing director van marketingQED: 'Met deze fusie kunnen wij onze klanten voorzien van software-oplossingen op het gebied van analyse, forecasting en online performance dashboards met prijsoptimalisatie, sales en operations planning, trade- en brand marketing en campagne & mediaplanning.'
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!