In de afgelopen week trok het SBS-plan om sommige tv-programma's om de vijf minuten voor een kort reclameblok te onderbreken veel media-aandacht. Het tv-concern zegt vanaf het begin aangegeven te hebben de mening van de kijkers zwaar mee te laten wegen in deze proef. SBS in een persbericht: 'De kijkers hebben de afgelopen week in groten getale gereageerd en SBS duidelijk gemaakt op dit moment niet veel te voelen voor deze nieuwe indeling van reclameblokken. Deze reacties wegen zwaar voor SBS waardoor is besloten te stoppen met de proef.'
En SBS-baas Eric van Stade: 'Bij alles wat we doen op onze zenders Net5, SBS6 en Veronica staat de kijker centraal. Na een week testen hebben we de eerste balans opgemaakt. De kijker heeft zich op dit moment duidelijk uitgesproken dat het onder andere Amerikaanse model van vijf reclameblokken per uur niet wenselijk is en daar luisteren we naar. Dat is de reden dat we de proef volgens dit model nu beëindigen.'
Sinds zondag 1 februari werden op drie avonden in de week buitenlandse series korter, maar wel vaker onderbroken door reclameblokken. Er werd niet meer reclame uitgezonden, alleen werden de reclameonderbrekingen anders verdeeld. Het experiment vond plaats op de zondagavond van Net5, woensdagavond van Veronica en donderdagavond van SBS 6.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!