Sanoma neemt Scoupy en Kortingisleuk.nl over

De overname van de twee platforms past binnen de strategie van Sanoma | SBS als ’marketing solutions provider’.

Sanoma Media Netherlands heeft het belang in cashback marketingplatform Scoupy uitgebreid en neemt ook een meerderheidsbelang in het cashbackplatform Kortingisleuk.nl. Gezamenlijk gaan beide bedrijven verder onder de naam Scoupy en ze vestigen zich bij Sanoma in Hoofddorp.

De gezamenlijke ambitie is om verder te bouwen aan &;het grootste datagedreven marketingplatform&; voor fast moving consumer goods (FMCG)-merken. Hiervoor investeert Sanoma ook in de samenwerking met hettestpanel.nl. Voor de uitgever moet dit een volgende stap zijn in het beschikbaar maken van datagedreven, gepersonaliseerde (re)targeting voor adverteerders.

Het dagelijks management blijft bij oprichters Valentijn Bras (CEO), Geert Luijendijk (COO) en Jeroen Lubbers (CCO). Gezamenlijk behouden zij een minderheidsbelang. Pascal Averdijk (Sanoma) neemt de rol van CFO op zich. 

Sanoma | SBS heeft een strategie als ’marketing solutions provider’. Door intensief samen te werken met hettestpanel.nl wil Sanoma de beschikbare consumentendata van Scoupy en kortingisleuk.nl inzetten en koppelen aan verdiepend online onderzoek, om zo inzicht in consumentengedrag, merkvoorkeuren en aankooppatronen te verkrijgen. Die informatie kan vervolgens worden gebruikt om deze in te zetten in gepersonaliseerde marketing en (re)targeting campagnes. Dit leidt tot nieuwe sales- en marketingproposities voor adverteerders van Sanoma naast haar bestaande crossmediale aanbod. 

Data en personalisatie gekoppeld aan het juiste bereik
’Klanten van Scoupy zijn veelal ook belangrijke klanten voor ons’, zegt Peter de Mönnink, CEO van Sanoma | SBS. ’Dat geldt zowel voor het media- als voor het datagedeelte van de business van Scoupy. Het is zeer interessant om te weten welke consument interesse heeft in welke producten. Met deze informatie kunnen we, binnen de daarvoor geldende wettelijke kaders, deze kopers in de toekomst persoonlijk en uiterst relevant informeren over acties en aanbiedingen van onze adverteerders.
Voeg daar Kortingisleuk.nl aan toe, dat de consument online weet te activeren, om deze vervolgens offline, in de supermarkt of drogist, een aankoop te laten doen. Zo kunnen we de gebruikersbase in één klap aanzienlijk vergroten en onze klanten optimaal bereik bieden voor hun trial- en penetratie doelstellingen. De activiteiten van Scoupy en Kortingisleuk.nl sluiten daarmee naadloos aan op onze visie dat data en personalisatie, gekoppeld aan het juiste bereik, steeds belangrijker worden in de mediawereld. En juist daar willen wij een aantoonbare meerwaarde bieden voor onze adverteerders.’

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie