Puma gelooft nog steeds in hoge marketing- investeringen

Het Duitse sportmerk duikelt in het tweede kwartaal in de rode cijfers.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

De financiële resultaten in het tweede kwartaal (3,3 miljoen euro verlies) zijn niet florissant, mede vanwege hoge reclame-uitgaven, investeringen in nieuwe producten en IT en vernieuwde winkeldesign.

Maar het sportmerk neemt de rode cijfers voorlopig voor lief en blijft veel investeren in marketing omdat ceo Björn Gulden ervan is overtuigd dat deze investeringen zich op termijn terugbetalen.

Rihanna

Gulden zet in op het ambassadeurschap van de Amerikaanse artiest Rihanna, die de komende maanden een centrale rol in merkcommunicatie zal spelen. Ze fungeert in een tv-commercial, treedt op als creatief directeur en komt met een eigen collectie.

Zwaar weer

Vorig jaar, toen het merk ook al in zwaar weer verkeerde, kondigde Puma al aan een nieuwe positionering te willen nastreven.

De toen nieuwe ceo Gulden hij af wil van de mode-en lifestyle-positionering van Puma, het moet als een sportmerk in de markt worden gezet. 

Het sportmerk startte in de zomer van 2014 met het brandplatform ‘’. 

Bron:  

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie