Premium

Paper laat zien hoe 'vet' onze hersenen zijn

This that + the other ontwikkelde de campagne voor het nieuwe digitale magazine van De Persgroep.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Met de online campagne brengt in beeld hoeveel berichten mensen gemiddeld per dag te zien krijgen. We volgen de hoofdpersoon - met een actiecamera op het hoofd - gedurende de dag en tellen mee aan hoeveel berichten zij wordt blootgesteld.

Naast de film worden in een printcampagne infographics gepubliceerd met verrassende uitkomsten. Online kun mensen testen en welke maatregelen ze eventueel moeten nemen.

Vette hersenen
Het digitale magazine Paper selecteert verhalen uit verschillende kranten en vult deze aan met eigen columns en artikelen. Een editie bestaat maximaal uit 15 artikelen. De pay-off van de nieuwe campagne luidt dan ook: ‘Meer hoef je niet te weten’.

Creatief bureau ontwikkelde de campagne, van merkontwikkeling tot productie. ‘We geloven dat je tegenwoordig niet alleen moet verzinnen, maar ook maken’, aldus partner en producent Francine van der Lee. ‘Juist in de uitvoer van eigen concepten zitten nog zoveel ideeën. Door dat in eigen huis te doen krijg je het beste werk.’

Credits:
bureau: this that + the other
creatie: Philip Brink, Hugo van Woerden
strategie: Edith Janson
producer: Francine van der Lee
verantwoordelijk bij klant: Dideke van Lieshout / Barbara van Beukering
design: Philip Brink / Sabine Verschueren
3D modeling: Serial Cut / Artbox
website fat brain test: Festina.xxx

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie