Met de online campagne brengt Paper in beeld hoeveel berichten mensen gemiddeld per dag te zien krijgen. We volgen de hoofdpersoon - met een actiecamera op het hoofd - gedurende de dag en tellen mee aan hoeveel berichten zij wordt blootgesteld.
Naast de film worden in een printcampagne infographics gepubliceerd met verrassende uitkomsten. Online kun mensen testen hoe ‘vet’ hun eigen hersenen zijn en welke maatregelen ze eventueel moeten nemen.
Vette hersenen
Het digitale magazine Paper selecteert verhalen uit verschillende kranten en vult deze aan met eigen columns en artikelen. Een editie bestaat maximaal uit 15 artikelen. De pay-off van de nieuwe campagne luidt dan ook: ‘Meer hoef je niet te weten’.
Creatief bureau this that + the other ontwikkelde de campagne, van merkontwikkeling tot productie. ‘We geloven dat je tegenwoordig niet alleen moet verzinnen, maar ook maken’, aldus partner en producent Francine van der Lee. ‘Juist in de uitvoer van eigen concepten zitten nog zoveel ideeën. Door dat in eigen huis te doen krijg je het beste werk.’
Credits:
bureau: this that + the other
creatie: Philip Brink, Hugo van Woerden
strategie: Edith Janson
producer: Francine van der Lee
verantwoordelijk bij klant: Dideke van Lieshout / Barbara van Beukering
design: Philip Brink / Sabine Verschueren
3D modeling: Serial Cut / Artbox
website fat brain test: Festina.xxx