Het Nationaal Onderwijsmuseum beschikt met meer dan 350.000 voorwerpen over één van de grootste onderwijscollecties ter wereld.
Het Dordtse bureau Only the Brave werd gevraagd om een creatief communicatieconcept te ontwikkelen, waarin de merkwaarden ‘prikkelende onderwijservaring’ en ‘samen sterk en verassend persoonlijk’ duidelijk naar voren komen.
‘Het onderscheidende vermogen van dit Nationaal museum is zijn eigen karakter’, aldus Edwin Bax, oprichter en creatief directeur van Only the Brave. ‘Iedereen denkt met een ander gevoel terug aan zijn of haar schooltijd. De emotionele waarde van collectie-items is bij alle bezoekers anders. Dat persoonlijke komt terug in de campagnebeelden. Het concept wordt niet alleen gebruikt bij de opening, maar zal ook terugkeren bij toekomstige campagnes.’
Credits
Opdrachtgever: Nationaal Onderwijsmuseum
Eindverantwoordelijk bij opdrachtgever: Annemieke van Hees
Strategie, creatieve regie: Edwin Bax, Marloes Bax
Concept, art directie & design: Marco van Vugt, Martijn Tolenaar
Fotografie: Jan Tito
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!