Vanuit trademarketing groeit de wens om meer samen te werken met branding. Door de groei van e-commerce en de focus op omnichannel zien trademarketeers het liefst dat de budgetten meer samenkomen.
Aldus onderzoek van performance marketingbureau Criteo, uitgevoerd door Kantar Millward Brown. De onderzoekers ondervroegen 100 marketeers met budgetverantwoordelijkheid voor trademarketing.
Uit de antwoorden kwam een wensenlijstje naar voren: zo wil 58 procent van de respondenten makkelijkere methoden om effectiviteit te meten, gevolgd door een ‘holistische kijk op de shopper’ (56 procent).
Wat de onderzoekers minder hadden verwacht: de wens om trademarketing- en brandingbudgetten nog meer bij elkaar te brengen (53 procent).
Jonathan Opdyke, president brand solutions bij Criteo legt uit: ‘Trademarketing ondergaat een flinke verandering. Retailmarketeers hebben oplossingen nodig om ROI real-time te kunnen meten, en ze willen een einde aan de discussie tussen off- en online. Het is tijd voor een echte omnichannel benadering.’
Deze wens leeft met name bij trademarketeers in FMCG.
Verder noemden trademarketeers een aantal nieuwe problemen dankzij de komst van e-commerce, zoals platforms als Amazon die prijzen bepalen (29 procent) en conflicten tussen merk- en retailsites (28 procent).
Beeld: Flickr
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!