Onderzoek: ‘SMS blijft belangrijke rol spelen in Mobile Marketing’

Uit een recent onderzoek door mobileSQUARED en Airwide Solutions onder Mobile Operators in Engeland over de toekomst van telecommunicatie blijkt dat 61% van de ondervraagden verwachten dat Mobile Coupons in 2015 een dominante rol in mobile marketing zullen hebben. Tevens verwachte 58 % van de Operators dat SMS/MMS messaging de komende 5 jaar een van de meest geaccepteerde vormen van mobile advertising zal worden.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Door de connectie van Mobile Coupons met SMS/MMS messaging zijn beide percentages bijna gelijk aan elkaar. De meeste mobile coupon campagnes worden immers via SMS of MMS verstuurd. ‘Mobile Search’ kreeg met 45% een 3e plek. Het onderzoek onthult dat in 2015 mobiele gebruikers sneller mobiele aanbiedingen zullen gebruiken, die naar hen toegezonden zijn, dan dat zij deze zelf moeten gaan opzoeken via Mobile-Search of –Display. “De laatste jaren zeiden velen dat SMS overschaduwd zou gaan worden door nieuwe mobiele mogelijkheden. SMS heeft echter een enorm potentieel; het is wijdverspreid, werkt op alle toestellen en de consument weet hoe ze het moeten gebruiken. Juist die wijdverspreide gebruik van SMS creëert belangrijke marketing mogelijkheden voor merken en mobile operators.”, , aldus Jay Seaton van Airwide Solution.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie