In de tweede commercial van de in december gelanceerde campagne 'Hoe wil jij wonen?', richt Obvion zich op starters op de woningmarkt die geen vast arbeidscontract hebben of ZZP-er zijn. Obvion: 'Gebrek aan financiële zekerheid maakt het soms moeilijk om een huis te kopen.' Obvion zegt te willen laten zien dat er - ondanks de veranderende situatie op de arbeidsmarkt - ook voor deze doelgroep meer mogelijk is dan ze denken. 'Zo kan', zegt de financial, 'de haalbaarheid van een hypotheek tegenwoordig ook worden getoetst op basis van een perspectiefverklaring.'
De commercial is - net als de eerste - gemaakt door Eigen Fabrikaat. Johan Kramer (100% Halal) tekende voor de regie.
Obvion zegt het als financiële instelling in deze tijd noodzakelijk te vinden om over de toekomst na te denken en op een andere manier met woonvragen om te gaan. 'Wij gaan verder met het onder de aandacht brengen van maatschappelijke veranderingen binnen de woningmarkt.'
Peter Scholtens, creatief directeur van Eigen Fabrikaat, voegt toe: 'We willen herkenbare, charmante verhalen uit het leven van alledag laten zien, waarin we vertellen en laten voelen wat de meerwaarde van Obvion is.'
Credits
Klant: Obvion hypotheken
Bureau: Eigen Fabrikaat
Regisseur: Johan Kramer (100% Halal)
Media: Initiative