Deze week kwam het bericht dat van de grote energieleveranciers Nuon de partij was die de meeste klanten heeft verloren.
Vandaag laat Nuon weten dat het met een voorlichtingscampagne gericht op kinderen in de leeftijd van 6-12 jaar komt.
Door middel van vijf korte filmpjes laat Nuon zien dat energiebesparing belangrijk, gemakkelijk en slim is.
De filmpjes zijn tot half januari 2006 te zien in de reclameblokken op de kinderzenders Nickelodeon, Z@pp en Jetix.
De campagne wordt ondersteund door een website.
Waarom doet Nuon dit?
Het politiek correcte antwoord: 'Energiebesparing maakt al jaren deel uit van de communicatie-inspanningen van Nuon. De onderneming neemt op diverse manieren haar maatschappelijke verantwoordelijkheid om de energievoorziening in de toekomst veilig te stellen.'
Ilse Lasschuijt, Manager Communicatie Nuon Retail, zegt: 'Een van deze manieren is door mensen, jong en oud, ervan bewust te maken dat energie een schaars en kostbaar goed is dat niet verspild moet worden. Aandacht voor kennis, houding en gedrag van kinderen ten aanzien van energieverbruik en duurzame energie is daarvoor essentieel'.
Toch probeert Nuon al langer op scholen een plek te krijgen. Zo is er het lespakket Natuurlijk Energie, gericht op kinderen in het basisonderwijs.
Bijna 2000 scholen werken hier al mee. Verder biedt Nuon MY-NRG aan, gericht op kinderen t/m zestien jaar in het voortgezet onderwijs.
Heeft het allemaal zin? Ik denk het eigenlijk niet.
Volwassenen interesseren zich al helemaal niet voor energie en kinderen waarschijnlijk ook niet.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!