De fastfoodketen experimenteerde eerder met het aanbieden van het McMuffin-menu buiten ontbijturen. Het eerste experiment startte in San Diego, het werd later uitgerold naar de staten Mississippi en Tennessee.
De resultaten van de experimenten gaven McDonald's inzicht in de wensen van de consument, aldus de marketingdirecteur van de keten. En die consument wil de hele dag door kunnen ontbijten.
Beperkte ruimte
Eerder gaf McDonald's aan dat het operationeel te lastig zou zijn om de hele dag ontbijt (naast McMuffins bijvoorbeeld ook pannenkoeken, hash browns) aan te bieden, vanwege de beperkte ruimte in de keukens van de filialen.
In de Verenigde Staten is het de bedoeling dat vanaf oktober het all-day breakfast beschikbaar is, Australië bevindt zich nog in de testfase.
De stap om de hele dag ontbijt aan te bieden is een van de pogingen van de keten om de omzet weer te doen laten stijgen.
(Update) McDonald's Nederland was niet bereikbaar voor commentaar op de ontbijttijden in Nederland, maar is wel bezig met het ontbijt.
Sinds april zijn de McDrives in Nederland vanaf 8 uur of eerder open.
De retailketen deed eerder dit jaar onderzoek naar hoe Nederlanders het liefst ontbijten.
Uit dit onderzoek bleek volgens McDonald's dat 40 procent van de Nederlanders, als zij buiten de deur willen ontbijten, dit graag doen opeen plek waar het 'snel en gemakkelijk' kan.
Jo Sempels, algemeen directeur McDonald’s Nederland in april: 'Wij springen daarop in door te variëren met ons ontbijtaanbod en deze aan te passen op de wensen van ontbijtend Nederland. Het is dan ook onze ambitie om het aandeel van ontbijt van nu 1 procent naar 2-3 procent van onze totale omzet te brengen.’
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!