1 juli aanstaande gaat het videoplatform NLziet, het gezamenlijke betaalde video on demandproject van RTL, SBS en NPO, officieel van start. Voor het vaste bedrag van €7,95 per maand krijgt de consument met NLziet 3 online tv diensten voor de prijs van 1: NPO Plus, RTLXL en KIJK. NLziet biedt de kijker onbeperkt toegang tot het grootste en meeste actuele tv aanbod van Nederlandse bodem en nog veel meer. Er kan tot 365 dagen terug worden gekeken en soms 7 dagen vooruit, reclamevrij en in de hoogst mogelijke kwaliteit. NPO, RTL en SBS richtten voor de samenwerking de coöperatie NLziet op. De dienst wordt gefaseerd uitgerold. Op donderdag 12 juni kreeg de pers een eerste sneak preview en werden 10.000 voorinschrijvers uitgenodigd om een kijkje te nemen. Per 1 juli is de dienst open voor het grote publiek.
De start van NLziet stond oorspronkelijk gepland in het begin van dit jaar (eind januari), maar op 29 januari werd bekend gemaakt dat het project vertraging had opgelopen. Een nieuwe releasedatum werd toen niet genoemd. Een woordvoerder zei toen: 'De grote lancering vindt plaats op het moment dat we het beste product kunnen leveren. Wanneer dat zo is, laten we het weten.' Met ingang van 1 mei 2014 werd Niels Baas benoemd tot Managing Director NLziet.
Niels Baas zegt over de aanstaande livegang van NLziet: 'Elke tv kijker is een potentiële NLziet kijker. Het is onze ambitie om Nederland nog meer te laten genieten van alles wat de Nederlandse tv te bieden heeft. En dat is veel. We hebben voor ieder wat wils, van documentaires, drama en reality tot actualiteit, talkshows en films.' NLziet zegt in te willen spelen op de wens van kijkers om zelf te bepalen wat en wanneer ze willen kijken. De initiatiefnemers spreken van een samenwerking die wereldwijd uniek is. 'Niet eerder is een vergelijkbare tv - dienst tot stand gekomen.'
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!