Premium

Nieuwe TMG CEO Marc Vangeel: 'We gaan niet voor vage dromen'

Telegraaf Media Groep gaat niet het roer volledig omgooien.

De Belg sprak vanmiddag op een adverteerdersevenement van TMG in de RAI in Amsterdam.

Niet alleen krantenuitgever
Vangeel moest eerst van het hart dat Mediahuis te vaak wordt afgeschilderd als louter krantenuitgever. 'Maar we hebben tv, website en kranten met een groot bereik.' Volgens de topman is Mediahuis een innovatief bedrijf en zelfs een 'front runner' in de media.

Bij TMG ziet hij heel veel kansen. 'Ik heb met slechtere kaarten aan de start van een project gestaan.' Hij verwacht dat TMG binnen korte tijd 'de parel aan de kroon van Mediahuis' zal zijn.

Het roer gaat niet volledig om, zegt Vangeel. 'We willen meer digitaal en innovatie. Maar we houden daarbij de merken die ee nu zijn sterk in de gaten.' Zo moeten bijvoorbeeld de krantentitels Telegraaf en Metro 'dichterbij elkaar' komen te staan en elkaar versterken.

Woord én beeld
Hij refereerde ook aan de missie van de vorige topman Geert-Jan van der Snoek. Die wilde met TMG 'van woord naar beeld'. Vangeel wil dat TMG staat voor woord én beeld.

Vangeel verontschuldige zich voor de onrust die er de afgelopen jaren was bij TMG. 'Daardoor zijn we er niet altijd voor u (de adverteerder, red.) geweest. Dat moet beter.'

TMG moet een transparante en betrouwbare partner worden. 'We staan voor echt bereik en niet voor vage dromen. Met sterke data en rapportages die transparant zijn. We zijn geen fake news. De samenwerking tussen TMG en Mediahuis biedt extra slagkracht en voordelen voor zowel consument als adverteerder. Onze klanten staan in het middelpunt van onze focus, waarbij we gaan voor langdurige klantrelaties.'

Vangeel werd afgelopen zomer CEO nadat Mediahuis de strijd met John de Mol om de macht bij TMG in het voordeel besliste. Vangeel heeft een lange ervaring in de media. Hij leidde tot voor kort Concentra/Media Groep Limburg, ook onderdeel van Mediahuis. 

Dumpert/GeenStijl
Gezien het feit dat Dumpert vandaag tijdens het event een uitgebreide presentatie gaf, lijkt het er niet op dat Mediahuis de succesvolle videosite van de hand wil doen, samen met GeenStijl. Daar leek CEO Gert Ysebaert wel op aan te sturen in een interview met de Volkskrant. Maar volgens Quote zou men na het zien van de cijfers van de sites daar weer op zijn teruggekomen.

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie