Strakker en moderner, maar dwars en brutaal als altijd. En 16 pagina's dikker, voor hetzelfde geld. Zo omschrijft Jonathan Ursem de veranderingen die Nieuwe Revu heeft ondergaan. Hard nodig, want de ooit roemruchte titel komt tegenwoordig onder uitgever Pijper Media niet verder dan een printoplage van 20.000. Mannenbladen hebben het al jaren moeilijk.
In september kwam Nieuwe Revu nog in het nieuws omdat het een artikel had geplaatst van ex-hoofdredacteur Marijn Schrijver dat hij nooit schreef.
Relevant
Ursem volgde hem per 1 september officieel op en voerde meteen een restyling door. Is Nieuwe Revu nog relevant? Ursem: 'Zeker nog, zowel in print als voor een jongere generatie op Blendle. Naar mijn smaak was het blad alleen te donker, te chagrijnig van toon. De teneur onder mijn leiding is progressief en optimistisch. Dat betekent niet dat alle verhalen over misdaad en oorlog verdwijnen, in tegendeel, maar wel dat je na het lezen van het blad denkt 'zo, en dan ga ik nu naar voren'. Een goed voorbeeld hiervan is de nieuwe rubriek Neerlands Hoop; een wekelijks portret van een jonge man of vrouw die Nederland vooruit helpt, door zelf oplossingen aan te dragen of door anderen aan het denken te zetten door de juiste vragen te stellen."
Dikker
Vanaf editie 46 - vandaag ligt ie in de winkel - moet je in Nieuwe Revu de beste journalistieke verhalen over misdaad, entertainment, sport en meer vinden. 'Reportages, interviews en portretten', zegt Ursem. 'En columns natuurlijk, met wekelijkse bijdragen van Özcan Akyol, Maxim Hartman, Herman Brusselmans, Marcel van Roosmalen en Leon Verdonschot.' Hein de Kort en Ruben L. Oppenheimer tekenen elke week de nieuwscartoons.
Elke laatste editie van de maand wordt nóg dikker, belooft de hoofdredacteur. 'Met 16 pagina's op een bepaald thema, zoals uitgaan en reizen.'