Het verrijken en verbeteren van de fanbeleving vormt hierbij het uitgangspunt.
Het nieuwe bureau richt zich op de toepassing van sociale en mobiele media, gecombineerd met live ervaringen. Fans First werkt voor bedrijven die hun sportsponsoring relevant willen maken, sportbonden die meer toegevoegde waarde willen voor hun leden, evenementen of sporters die op zoek zijn naar een contact strategie en merken die willen aansluiten bij relevante fan communities.
IN10 en P2 Sports Marketing werkten op projectniveau al samen. Deze zomer is London Heroes gelanceerd. Met deze app volgden fans de Olympische sporters op de voet via gefilterde en samengestelde twitterfeeds.
'Fans First richt zich op waardeontwikkeling voor de fan. We denken niet in het aantal volgers of likes. Een fan die niet deelt, vertegenwoordigt immers geen waarde. De ultieme kracht van al die fans zit hem juist in de gecombineerde actieve sportconsumptie', aldus Peter Lansaat, co-founder van Fans First, ‘Iemand noemde dat ooit collectief kippenvel en dat is eigenlijk wel een hele mooie term, daar doen we het voor.'
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!