Nieuw jaar, nieuwe online mogelijkheden

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Kreeg een verhaal van Roeland Pater van . Of we het op MolBlog wilden plaatsen. Dat willen we wel:

Met het aanbreken van het nieuwe jaar hopen veel online ondernemingen een frisse start te maken. Mede door de recessie waarin veel consumenten voorzichtiger zijn geworden, en bedrijven die steeds minder budget vrij kunnen maken is het afgelopen jaar bij velen moeizaam geweest.

Maar wat er ook aan de hand mag zijn, de consument ziet het nieuwe jaar als een nieuwe start, en dus moeten ook e-tailers dat doen.

Een positieve boodschap naar (potentiële) klanten is goed om het nieuwe jaar mee te beginnen. Dit kan bijvoorbeeld via een nieuwsbrief, een nieuwsbericht op uw eigen site of partners, en via reclameboodschappen.

De laatste is uiteraard verbonden aan het beschikbare budget, en die laten we dus even buiten beschouwing. Als u een uitgebreide lijst heeft van nieuwsbriefleden is het goed om daar mee te beginnen.

Zet eens een aantal nieuwe mogelijkheden van uw website of specifieke producten op een rijtje, en maak daarvan een boodschap waar de klant wat aan heeft.

Als voorbeeld wil ik graag het (online) warenhuis nemen. Naar aanleiding van een aantal belangrijke veranderingen op Saks.com ontvangen klanten aan het begin van 2009 een nieuwsbrief met wat ze kunnen gaan verwachten in het nieuwe jaar, en hoe de koopervaring op de site verbeterd is. Dit waren bijvoorbeeld een aantal punten die hierin zijn teruggekomen;

- Verbeterde zoekmachine: Bij het typen van 1 of 2 letters krijgt u een aantal suggesties.
- Meer producten op 1 pagina, u hoeft niet meer door verschillende pagina's te bladeren om te vinden wat u zoekt.
- Productgroep handtassen is verbeterd: Naast foto's vanaf alle kanten, nu ook een foto van de binnenkant om te zien hoe de grootte bevalt. Hierdoor wordt het nog makkelijker om online een beslissing te nemen, en niet meer naar de winkel te hoeven komen.

Een aantal interessante veranderingen dus, die niet eens erg vernieuwend zijn maar de consument wel het gevoel geven dat ze een frisse ervaring tegemoet kunnen zien in 2009 op Saks.com.

Wilt u nu nog een aantal veranderingen gaan doorvoeren om hierop in te spelen? Wees creatief! Denk niet direct aan de gemakkelijke weg, zoals een grote uitverkoop.

De consument heeft dat met de feestdagen voldoende gezien en zal uiteindelijk ook het vertrouwen kwijtraken; is het bedrijf niet in de problemen dat er een massale uitverkoop is? Probeer het bijvoorbeeld op een andere manier, biedt de klant een meerwaarde. Geef bij bepaalde product(groep)en een accessoire of extra product gratis, of laat de verzendkosten achterwege.

Op deze manier kunt u het nieuwe jaar fris beginnen, en de klant ook dit gevoel meegeven; hier zijn ze naar op zoek! Het blijft een moeilijke tijd, maar met de nodige creativiteit hoeft u hier weinig nadeel van te ondervinden.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie