Nieuw initiatief: online bloemenabonnement

De boeketten van Bloomon komen zonder tussenpersoon direct van de kweker.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Bloomon werkt met een aantal kwekers samen, die het bedrijf vooral kent vanuit het netwerk van zijn oprichters en dat van de stylisten die de boeketten samenstellen.

Het is niet zozeer vanwege een economische reden om de retail en andere tussenpersonen er tussenuit te snijden, het gaat de oprichters er naar eigen zeggen meer om dat de bloemen verser bij de consumenten aankomen.

Patrick Hurenkamp, een van de twee oprichters vertelt aan MarketingOnline: ‘Doe je het op de traditionele manier, via de bloemist of supermarkt dan verlies je per boeket een aantal dagen, waardoor de bloemen minder lang bij de consument kunnen staan.

‘Maar daarnaast zorgt de kortere keten, zonder tussenpersoon of lokale bloemist, natuurlijk wel voor lagere kosten.’

Hurenkamp heeft net als zijn -partner Bart Troost e-commerce ervaring. Hij was verantwoordelijk voor de oprichting van online ventures Hellofresh en Westwing. Troost bouwde aan de online winkel van MS Mode en Sapph. 

Op de website kunnen klanten  het formaat van het boeket kiezen, net als de bezorgfrequentie: wekelijks, tweewekelijks of maandelijks. De bloemen worden op dinsdag of donderdagavond aan huis bezorgd.

Wekelijks worden de boeketten samengesteld door stylisten uit het aanbod van een selecte groep kwekers.

De prijzen van de boeketten zijn inclusief bezorging.

Hurenkamp: ‘We willen binnen twee jaar toch wel zo’n 100.000 boeketten te hebben verstuurd.’

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie