TraceBuzz brengt in kaart welke buzz er op internet onstaat rond een product of merk. Het toont wat op het internet wordt geschreven en stuurt via email overzichten met de Twitter berichten, blog postings of nieuws berichten.
Er zijn al enkele methoden om buzz te monitoren. Het meest gebruikte gratis alternatief is Google Alert. De ervaring leert echter dat Google meermalig dezelfde resultaten verstuurd. TraceBuzz zegt tien keer meer nieuwe resultaten te geven. Meer resultaten betekent ook meer onrelevante resultaten, deze kun je handmatig uitfilteren.
Met trends en statistieken is in te zien rond welk product of bedrijf er de meeste Buzz op welk moment gaande is. Hiemee is het volgens initiatiefnemer Marco van de Kamp bruikbaar voor het meten van de impact van reclame campagnes op conversaties op het internet,
Het monitoren van de Buzz op het internet is eigenlijk de eerste stap om invloed op de virtuele identiteit uit te oefenen. TraceBuzz kan bedrijven ondersteunen met trainingen en advies op het gebied van online reputatie management.
Het is mogelijk om TraceBuzz gratis te testen. Klik hier.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!