Ster publiceerde vrijdag het jaarverslag over 2015. De netto omzet daalde ten opzichte van 2014 met 21 miljoen euro. Maar 2015 was een jaar zonder grote sportevenementen. In vergelijking met 2013 steeg de omzet 3 miljoen euro. In 2014 droeg Ster 218 miljoen euro bij aan de mediabegroting van het ministerie.
Vorig jaar werd afscheid genomen van directeur Arian Buurman. Haar tijdelijke plaatsvervanger Cees van Steijn is er nog altijd, omdat de zoektocht naar een nieuwe directeur nog altijd aan de gang is. Een woordvoerster meldt dat over een nieuwe directeur 'nog niets bekend is'.
Cees van Steijn meldt in het jaarverslag: 'In een jaar zonder grote sportevenementen heeft Ster met 197 miljoen euro opnieuw een substantiële bijdrage kunnen leveren aan de mediabegroting. Ondanks het feit dat de kijktijd licht terugloopt, is de televisiemarkt gestegen in de tweede helft van het jaar. Ster heeft daar goed op meegelift. In een stagnerende radiomarkt is een geringe daling van de publieke radiozenders opgetreden. De digitale markt is volop in beweging en biedt kansen.
In 2016 blijven wij ons richten op datgene waarmee we onze klanten kunnen versterken: het bieden van kwaliteit. Kwaliteit waar adverteerders, te midden van kwantiteit, hun voordeel mee kunnen doen. En met tachtig legendarische sportdagen en vele prachtige kijk- en luistermomenten biedt 2016 legio mogelijkheden.'
Het jaarverslag staat hier.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!